PARIBORO 1.1


Komentáře 0

Někdy kolem Revisionu mě napadlo, že by se do hry Pariboro, kterou v roce 2012 pro ZX Spectrum (hip!) vydal ZeroTeam hodila nějaká jiná hudba. Původní ellvisova hudba ve hře je pěkná, ale protože je Pariboro těžká logická návykovka, jedna hudba se po nějaké době prostě ohraje.

Jelikož na WoSu jsou i kompletní zdrojáky hry, stáhnula jsem si je a začala experimentovat (já, necoderka, prosím :D). Protože je zdrojový kód i pěkně okomentovaný, nebylo problém v assemblerovském zdrojovém kódu najít místo, kde se spouští stávající AY hudba a v kterém paměťovém místě je uložená. Počala jsem experimentovat a stávající hudbu natvrdo nahrazovat svou verzí, kterých jsem nakonec vyrobila něco přes deset, protože SQ-Tracker s hudbou ukládá poměrně velké hradlo, takže se musela samotná data hudby minimalizovat celkem brutálním způsobem. Do kódu hry jsem nechtěla zasahovat, protože to ani není v mých silách. Takže jsem šla cestou z opačné strany a přizpůsobila minimalistickým požadavkům hudbu. Hudba se totiž musela vejít přesně do 3kB, což je u hudby napsané v SQ-Trackeru malinko problém. A tak jsem udělala hudbu, zjistila, že po zkompilování zabírá víc, tak jsem ořezala několik patternů, minimalizovala počet nástrojů (ty zaberou opravdu hodně paměti a úplně zbytečně - hi Vortex Tracker 2.x!), nakonec se hudbu povedlo dodělat a asi po 20 pokusech naroubovat do hry.

Tak, jak to bylo, jsem to poslala mikovi, kterému se to prý i líbilo. Navrhnul předělat Pariboro tak, aby v menu šly vybrat dvě hudby, moje a ellvisova. Upravila jsem tedy na přání ještě logo (1.1) a mike opravil skrytý bug, který způsoboval, že se výjimečně vygeneroval level, ve kterém nebylo možné odebrat žádnou dvojici kamenů. Po nějakém čase testovacích verzí potichu vyšlo Pariboro 1.1, které si můžete stáhnout ze stránek ZeroTeamu a pařit s novou či starou hudbou a bez bugů! Mňáu!

P.S. Pro zajímavost, hudba je dělaná v SQ-Trackeru na Speccy 2010 s emulací MB02+, kde mám virtuálně uložené všechny své zdrojáky hudeb a kompletace hry byla dělaná na PC.

Autor
Kategorie Hry, Tvorba

Komentáře

Tento článek zatím nemá komentáře.

Komentář

Vložte komentář. Pole označená * jsou povinná. Před odesláním komentáře si musíte prohlédnout jeho náhled.